Ihmiset tekevät ja tuottavat palveluja ihmiseltä ihmiselle. Jokaisesta asiakkaasta on pidettävä huolta. Hänen tilannettaan ratkotaan, hoidetaan ja mielialaa tyynnytellään. Palvelut tuotetaan palvelualan ammattilaisilla ja palvelujärjestelmien tulee toimia! Hyvästä palvelusta voi olla ylpeä. Palvelu on lisäarvo, kokonaisvaltaista hyvän olon tunnetta. Asiakkuuden hallinta luo pohjan kestävälle kasvulle. Palvelu on myös kilpailukeino.
Kyky palvella asiakasta tulee työntekijän omasta motivaatiosta ja on osa ammattiylpeyttä. Kumpula toivoo, että yritykset huomioisivat, että henkilökuntaa on riittävästi. Muuten asiakaspalvelun taso laskee väistämättä. Myös työpaikan yleinen ilmapiiri vaikuttaa työskentelyyn. Positiivisuus ruokkii hyviä tuloksia asiakaspalvelussa.

https://www.y-lehti.fi/arkisto/artikkeli/3839/Asiakaspalvelu+vaatii+tilannetajua?arkisto/artikkeli/3839/Asiakaspalvelu+vaatii+tilannetajua
http://www.operosus.fi/?page_id=44
OMAT NÄKEMYKSET
Minulle itselle asiakaspalvelun merkitys ei ole kauhean suuri. Olen todella omatoiminen ja saan itse kaiken tarvitsemani tiedon selville.
Esimerkiksi vanhemmille ihmisille asiakaspalvelun merkitys on varmasti todella suuri, koska he mieluusti pyytävät ammattilaiselta apua ja luottavat saamaansa apuun, jos eivät joitain löydä tai tiedä.
Ylläolevassa tekstissä on hyvin tuotu asiakaspalvelun merkitys esille lyhyesti ja selkeästi.
Nykyään, kuin asiat sähköistyvät kokoajan vain enemmän ja enemmän, on oletettavaa että asiakkaan ja asiakaspalvelijan suorat kohtaamiset vähenevät. Ihmiset ostavat kaiken netistä ja tilaavat tuotteet kotiovelle. Nettisivuilla on nykyään asiakaspalvelu chat missä firmasta riippuen asiakkaan kysymyksiin vastailee robotti, tai vaihtoehtoisesti joskus myös oikea asiakaspalvelija.
Nuorille ja kaikille netin käyttäjille sähköistyminen on varmasti ok, mutta vanhuksille ei niinkään. He tarvitsevat suoraa asiakaspalvelua ammattilaisilta.
Tänä päivänä asiakaspalvelua voi saada puhelimitse, chatissa, verkossa ja somessa. Yrityksen pitääkin ymmärtää, että kaikkien sen myynti- ja palvelukanavien tulee toimia niin, että asiakas kokee saavansa tukea ja apua jokaisessa käyttämässään kanavassa. Kun eri kanavat toimivat hyvin yhdessä, asiakkaan palvelukokemus paranee.
https://theseus.fi/handle/10024/62483
yllä vielä yksi hyvä tutkimus asiakaspalvelun merkityksestä.
Palvelussa on tärkeintä aika, yksilöllisyys, ammattitaito, kokonaishoitopalvelu ja luottamuksellisuus. Ideat luovat palveluyrittäjyyden. Palvelua hankaloittavat vaikeat päivät ja empatiapuolen vähyys, hinnoittelu, virkeänä pysyminen ja itsemotivointi. Innostuksella tekeminen on vaikeaa.. Asiakaspalvelu edellyttää arkiluovuutta ja tilannesilmää, haasteena on tyytyväinen asiakas.
Suomalaisilla asiakkailla ei ole ylisuuria odotuksia, joten hyvän asiakaspalvelun antaminen ei ole vaikeaa.Kyky palvella asiakasta tulee työntekijän omasta motivaatiosta ja on osa ammattiylpeyttä. Kumpula toivoo, että yritykset huomioisivat, että henkilökuntaa on riittävästi. Muuten asiakaspalvelun taso laskee väistämättä. Myös työpaikan yleinen ilmapiiri vaikuttaa työskentelyyn. Positiivisuus ruokkii hyviä tuloksia asiakaspalvelussa.
https://www.y-lehti.fi/arkisto/artikkeli/3839/Asiakaspalvelu+vaatii+tilannetajua?arkisto/artikkeli/3839/Asiakaspalvelu+vaatii+tilannetajua
http://www.operosus.fi/?page_id=44
OMAT NÄKEMYKSET
Minulle itselle asiakaspalvelun merkitys ei ole kauhean suuri. Olen todella omatoiminen ja saan itse kaiken tarvitsemani tiedon selville.
Esimerkiksi vanhemmille ihmisille asiakaspalvelun merkitys on varmasti todella suuri, koska he mieluusti pyytävät ammattilaiselta apua ja luottavat saamaansa apuun, jos eivät joitain löydä tai tiedä.
Ylläolevassa tekstissä on hyvin tuotu asiakaspalvelun merkitys esille lyhyesti ja selkeästi.
Nykyään, kuin asiat sähköistyvät kokoajan vain enemmän ja enemmän, on oletettavaa että asiakkaan ja asiakaspalvelijan suorat kohtaamiset vähenevät. Ihmiset ostavat kaiken netistä ja tilaavat tuotteet kotiovelle. Nettisivuilla on nykyään asiakaspalvelu chat missä firmasta riippuen asiakkaan kysymyksiin vastailee robotti, tai vaihtoehtoisesti joskus myös oikea asiakaspalvelija.
Nuorille ja kaikille netin käyttäjille sähköistyminen on varmasti ok, mutta vanhuksille ei niinkään. He tarvitsevat suoraa asiakaspalvelua ammattilaisilta.
Tänä päivänä asiakaspalvelua voi saada puhelimitse, chatissa, verkossa ja somessa. Yrityksen pitääkin ymmärtää, että kaikkien sen myynti- ja palvelukanavien tulee toimia niin, että asiakas kokee saavansa tukea ja apua jokaisessa käyttämässään kanavassa. Kun eri kanavat toimivat hyvin yhdessä, asiakkaan palvelukokemus paranee.
https://theseus.fi/handle/10024/62483
yllä vielä yksi hyvä tutkimus asiakaspalvelun merkityksestä.
Kommentit
Lähetä kommentti