Olen ollut töissä tavaratalo Prismassa noin kuukauden yhteensä yläasteen aikana. Vaikka aika ei ole pitkä, niin siinäkin sain jo hyvän kuvan asiakaspalvelusta myyjän näkökulmasta ja itsestäni asiakaspalvelijana, kun päivittäin neuvoin monia monia asiakkaita.
Muiden neuvominen oli minusta todella kivaa ja palkitsevaa, kun sain auttaa asioissa, joista tiesin ja tunsin olevani avuksi kiireisille asiakkaille.
Mielestäni onnistuin hyvin asiakaspalvelijana. Tottakai joitain taitoja olisi kehitettävä, kun tietylle alalle erikoistun, mutta hyvä pohja on kuitenkin valmiina. Itse osaan olla mukava, kärsivällinen, auttavainen, oma-aloitteinen ja iloinen asiakaspalvelu tilanteessa. Kaikkea en toki aika voi tietää, kun en vielä ammattilainen alalla ole, mutta asenne ja parhaansa tekeminen riittävät mainiosti asiakkaille, kun kyseessä on harjoittelija, eikä Prisman kaltaisessa tavaratalossa ole vaikea palvella asiakkaita. Kaikki kysymykset koskivat jonkun tuotteen hyllypaikkaa tai saatavuutta ja hoidin asiakkaiden auttamisen lähes joka kerta ongelmitta, koska kyseinen Prisma on lähikauppani ja tunnen sen todella hyvin. Ongelman ilmetessä otin vain yhteyden kollegaani, joka etsi hukassa olevan tuotteen. Sain moitteettoman työtodistuksen jokaisesta työjaksostani Prismassa.
Tärkeintä asiakaspalvelussa on asiakkaan tyytyväisyys, se, että asiakas saa tarvitsemansa avun. Näin syntyvät pitkät ja kestävät asiakassuhteet firmojen ja asiakkaiden välille.
Muiden neuvominen oli minusta todella kivaa ja palkitsevaa, kun sain auttaa asioissa, joista tiesin ja tunsin olevani avuksi kiireisille asiakkaille.
Mielestäni onnistuin hyvin asiakaspalvelijana. Tottakai joitain taitoja olisi kehitettävä, kun tietylle alalle erikoistun, mutta hyvä pohja on kuitenkin valmiina. Itse osaan olla mukava, kärsivällinen, auttavainen, oma-aloitteinen ja iloinen asiakaspalvelu tilanteessa. Kaikkea en toki aika voi tietää, kun en vielä ammattilainen alalla ole, mutta asenne ja parhaansa tekeminen riittävät mainiosti asiakkaille, kun kyseessä on harjoittelija, eikä Prisman kaltaisessa tavaratalossa ole vaikea palvella asiakkaita. Kaikki kysymykset koskivat jonkun tuotteen hyllypaikkaa tai saatavuutta ja hoidin asiakkaiden auttamisen lähes joka kerta ongelmitta, koska kyseinen Prisma on lähikauppani ja tunnen sen todella hyvin. Ongelman ilmetessä otin vain yhteyden kollegaani, joka etsi hukassa olevan tuotteen. Sain moitteettoman työtodistuksen jokaisesta työjaksostani Prismassa.
Tärkeintä asiakaspalvelussa on asiakkaan tyytyväisyys, se, että asiakas saa tarvitsemansa avun. Näin syntyvät pitkät ja kestävät asiakassuhteet firmojen ja asiakkaiden välille.
Kommentit
Lähetä kommentti