- Perinteiset markkinoinnin kilpailukeinot ovat tuote (Product), hinta (Price), jakelu (Place) ja markkinointiviestintä (Promotion).
- Perustuu ajatukseen markkinoinnista, joka korostaa pitkäkestoisten suhteiden sijaan yksittäisiä myyntitapahtumia.
http://www.lily.fi/blogit/chasing-my-future/4-yrityksen-kilpailukeinot
hinta (price), henkilöstö (people), tuote (product), markkinointi (promotion)
Yritykset kilpailevat hinnalla tottakai siten, että mikä firma saa asetettua tuotteelle alhaisimman hinnan, myy parhaiten. Jos ei esimerkiksi tietyllä uudella kännykällä ole Gigantissa ja Powerissa muuta eroa kuin hinta, tottakai ihmiset ostavat sen sieltä, mistä halvimmalla saavat. Hinta on näkyvin kilpailukeino ja siihen on helppo regoida. ”Tuotteen oikea hinta on se, jonka asiakas on valmis siitä maksamaan.”
Henkilöstö kilpailukeinona on erilainen verrattuna muihin, koska osa asiakkaista tekee ostokset netissä, eivätkä he näe henkilöstöä ollenkaan. Se ei silti tarkoita, etteikö ihmisillä olisi väliä, koska ilman ihmisiä, ei olisi tuotteita eikä palveluita. Viime kädessä ihmistä tarvitaan kaikkialla, sillä ihminen hankkii raaka-aineet, kehittelee tuotteita, hoitaa varastoa, kuljettaa, suunnittelee mainontaa, sekä myy ja palvelee asiakkaita.
Tuote on mielestäni yrityksen tärkein kilpailukeino, koska muiden kilpailukeinojen käyttäminen riippuu siitä, minkälaisia tuotteita tai palveluita yritys asiakkaille myy. Jos yrityksellä ei ole tarpeeksi kiinnostavia tuotteita myytävänä, se ei pysty saavuttamaan toivomaansa markkinaosuutta. Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten on aina oltava markkinoijan perusta. Riippumatta siitä, onko kyseessä kuluttajille vai yrityksille tehtävä myynti, tuotteen pitää täyttää sen ostajan odotukset ja tarpeet ja olla kilpailijoiden tuotteita houkuttelevampi.
Markkinointi tarkoittaa toimenpiteitä, joiden yritys pyrkii edistämään tuotteidensa ja tuottamiensa palvelujen myyntiä. Siihen liittyvät tuotteiden ja palvelujen suunnittelu houkuttelevaksi, niiden tuominen ostajien helposti saataville, tuotteista, palveluista ja niiden ominaisuuksista kertominen sekä oikeanlainen hinnoittelu, jolla tuotteet saadaan kaupaksi kannattavasti. Markkinointiin liittyvät lisäksi palveluhenkilöstön osaaminen, palveluprosessin sujuvuus sekä palvelutoiminnan fyysiset puitteet.
http://www.verkkovaria.fi/taydentavat/markkinointi/?page_id=304

- Perustuu ajatukseen markkinoinnista, joka korostaa pitkäkestoisten suhteiden sijaan yksittäisiä myyntitapahtumia.
http://www.lily.fi/blogit/chasing-my-future/4-yrityksen-kilpailukeinot
hinta (price), henkilöstö (people), tuote (product), markkinointi (promotion)
Yritykset kilpailevat hinnalla tottakai siten, että mikä firma saa asetettua tuotteelle alhaisimman hinnan, myy parhaiten. Jos ei esimerkiksi tietyllä uudella kännykällä ole Gigantissa ja Powerissa muuta eroa kuin hinta, tottakai ihmiset ostavat sen sieltä, mistä halvimmalla saavat. Hinta on näkyvin kilpailukeino ja siihen on helppo regoida. ”Tuotteen oikea hinta on se, jonka asiakas on valmis siitä maksamaan.”
Henkilöstö kilpailukeinona on erilainen verrattuna muihin, koska osa asiakkaista tekee ostokset netissä, eivätkä he näe henkilöstöä ollenkaan. Se ei silti tarkoita, etteikö ihmisillä olisi väliä, koska ilman ihmisiä, ei olisi tuotteita eikä palveluita. Viime kädessä ihmistä tarvitaan kaikkialla, sillä ihminen hankkii raaka-aineet, kehittelee tuotteita, hoitaa varastoa, kuljettaa, suunnittelee mainontaa, sekä myy ja palvelee asiakkaita.
Tuote on mielestäni yrityksen tärkein kilpailukeino, koska muiden kilpailukeinojen käyttäminen riippuu siitä, minkälaisia tuotteita tai palveluita yritys asiakkaille myy. Jos yrityksellä ei ole tarpeeksi kiinnostavia tuotteita myytävänä, se ei pysty saavuttamaan toivomaansa markkinaosuutta. Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten on aina oltava markkinoijan perusta. Riippumatta siitä, onko kyseessä kuluttajille vai yrityksille tehtävä myynti, tuotteen pitää täyttää sen ostajan odotukset ja tarpeet ja olla kilpailijoiden tuotteita houkuttelevampi.
Markkinointi tarkoittaa toimenpiteitä, joiden yritys pyrkii edistämään tuotteidensa ja tuottamiensa palvelujen myyntiä. Siihen liittyvät tuotteiden ja palvelujen suunnittelu houkuttelevaksi, niiden tuominen ostajien helposti saataville, tuotteista, palveluista ja niiden ominaisuuksista kertominen sekä oikeanlainen hinnoittelu, jolla tuotteet saadaan kaupaksi kannattavasti. Markkinointiin liittyvät lisäksi palveluhenkilöstön osaaminen, palveluprosessin sujuvuus sekä palvelutoiminnan fyysiset puitteet.
http://www.verkkovaria.fi/taydentavat/markkinointi/?page_id=304
Casino City in Waterloo, Waterloo, Canada - Mapyro
VastaaPoistaFind the best 파주 출장샵 Casino City 수원 출장마사지 in Waterloo, Waterloo, Canada - Mapyro®. 사천 출장마사지 Nearby: Lakeview Park, Casino City, Casino City, Casino City, Casino 경주 출장안마 City, Casino City, 서귀포 출장마사지